2-dages kursus: Nudging og Adfærdsdesign

Alt for mange af os bruger krudt på at sætte forbudsskilte op, skrive mails eller blive lidt "stramme i betrækket" når kunder, borgere eller kollegaer ikke gør det, vi forventer. Den der lille irritation, som er frustrerende i det lange løb. 

Er du træt af, at din kommunikation ikke har den ønskede effekt?

Er du træt af at dine brugere siger et - men gør noget andet?

Vil du lære, hvordan du får flere til at gøre det, som du ønsker - uden at de er bevidste om det?

Måske skal de spise sundere, sortere deres skrald bedre eller bruge håndspritten. Det kan også være, de skal være bedre til at rydde op, svare på dine mails eller dyrke mere motion. Du ved selv, hvor skoen trykker...

Jeg har sat et kursus sammen til dig, der vil bruge en positiv tilgang til at ændre adfærd hos dine kunder, borgerne eller kollegaer.  

Hvad lærer jeg på de 2 dage?

Du får alt det her:

  • Forståelse for, hvordan vores hjerne arbejder med to systemer
  • Forklaringen på, hvorfor et nudge virker
  • En lang række adfærdsprincipper, du bruger til at udvikle fremtidige adfærdsændringer med
  • Stakkevis af inspiration i form af eksempler og cases
  • Opskriften på, hvordan du designer et nudge
  • En plan for et konkret nudge, du kan gå hjem og sætte igang med det samme
  • Mulighed for at bruge en konkret udfordring fra dit arbejdsliv som case - og få løst den. 

En skriftlig opgave på dag 2 sikrer, at du arbejder i dybden med din nye læring. 
Så undgår du nemlig at bruge kursuspenge uden andet udbytte end en e-bog i dit c-drev.

Derudover er du fremover (som i "indtil jeg ikke kan tygge smør mere") velkommen til at bruge mig som sparringspartner, når du sætter din nye viden i spil.

Det er mig, Lena, som underviser dig begge dage. Du kan læse mere om min faglige baggrund på LinkedIn.

Dagene veksler mellem oplæg, praktiske øvelser og tid til reflektion og spørgsmål.

Reserver din plads Hvad siger kunderne?

Disclaimer!

Kurset er ikke for dig, der helst vil have to dages fri, blive vartet op og kigge på mobilen i smug. Det er heller ikke for dig, der vægter minituiøse gennemgange af forskningsresultater højt og gerne vil have overblik over en masse teori. 

Hvorfor lære om nudging?

På kurset får du den nyeste viden inden for området, der med et fint ord hedder "behavorial economics". Det er en blanding af økonomi, antropologi og adfærdspsykologi - først beskrevet i 2008.

To af de store foregangsmænd inden for nudging, Thaler og Kahneman, har begge har modtaget en Nobelpris.

Nudge betyder det "lille venlige puf", og det handler om at hjælpe med postitive adfærdsændringer.

For at skubbe til andres adfærd - eller din egen - skal du hente hjælp i forskellige adfærdsprincipper. Når du kender principperne, kan du vurdere, hvad der skal til for at skubbe til en given adfærd. 

Hvis du bruger nudging i dit arbejde, vil du få større udbytte af din indsats for fx at påvirke sikkerheden på arbejdspladsen, at kantinen bliver sundere, at vi holder effektive møder eller smider affaldet i den rigtige spand.

Læs mere om nudging her.

Kan jeg bruge nudging i mit fag?

Jeg har undervist flere tusinde mennesker hen over de sidste 6 år.

...Tømrer, antropologer, skolelærer, sosu-assistenter, sikkerhedschefer, kantineledere, biologer, genbrugsstationfolk, direktører, arbejdsmiljørepræsentanter, IT-folk, kontorassistener, sygeplejersker og mange flere.

Så din faglige baggrund har ikke nogen betydning for, om du kan bruge nudging.

Du skal bare have lyst til at gribe en positiv tilgang.

Efter de to dages undervisning er du i stand til selv at identificere adfærd, der kan nudges, gennemskue, hvad der skal gøres for at motivere til adfærdsændringer og teste, om dit nudge virker. 

Tilfredshedsgaranti

Er du stadig i tvivl om kurset er godt og om nudging kan bruges i dit fag? 

Så vil jeg gerne komme din tvivl i møde. Jeg giver dig tilfredshedsgaranti! 

Hvis du efter de to dage synes, at kurset ikke har levet op til dine forventninger, så får du pengene tilbage. Hver en krone og uden at vi skal diskutere det.

Argumenter, du kan bruge overfor din chef

Her er 3 gode argumenter for, hvorfor du skal med på kurset. Lige til at tage med ind til din leder.

  1. Du kan med din nye viden hjælpe kollegerne med at finde løsninger på adfærdsudfordringer inden for fx arbejdsmiljø, kommunikation, affald, sundhed, færdsel, IT og ledelse.
  2. Du vil gøre frokostpausen langt mere interessant det næste halve år, fordi du kan underholde med sjove og spændende cases fra uddannelsen.
  3. Du kommer hjem med en plan, så du kan gøre noget konkret allerede næste morgen.

Udgiften til kurset vil være tjent hjem i løbet af 1-2 måneder.

Er du stadig i tvivl om kurset er noget for dig? Så ring med det samme til Lena på tlf. 25 85 25 41. 

Det med småt

Det er muligt at betale kurset i to rater. 
Første rate falder ved din tilmelding  - den næste 30 dage inden kurset.

Din plads er først sikret, når du har betalt for kurset (eller 1. rate).
Overnatning er ikke med i prisen.

PS. Hvis I er flere på din arbejdsplads, som gerne vil have uddannelsen, så kan undervisningen også ske hos jer. Ring og få en individuel aftale tilpasset jeres behov.

Tidligere deltagere af nudging ydelser

Ydelser: CTA i bund

Nu mangler du kun det sidste skridt

Reserver plads nu
Spørgsmål? Kontakt mig

bubble