Se, hvordan jeg har hjulpet andre virksomheder
Jeg har hjulpet flere tusinde mennesker og mange virksomheder med at skabe netop de resultater, som de ønsker. Se med her og bliv klogere på hvordan. Måske jeg også kan hjælpe dig?
IKEA Aahus ville gerne fremme arbejdsmiljøet for en gruppe af deres medarbejdere og bestilte et 3 x 2 timers forløb.
Her var der især fokus på compliance på lagret og kontorer. Men deltagerne fandt ud af undervejs, at de også kunne bruges deres nye viden om adfærd over for kunderne i varehuset.
Nogle af de ting, de arbejdede med, var et bedre kundeflow ved kasserne, oprydning ved fælles kontorpladser og fri passage ved branddøre. Ved at opdele kurset i 3 gange, fik de mulighed for at træne og evaluere undervejs.
Nudging er et spændende nyt værktøj. Opslag og mails kan ikke få os i mål med vores compliance omkring arbejdsmiljøet. Med kurset her har vi fået flere tilgange til at få ændret på vores adfærd.
Ivan Poulsen, Unit People & Culture Manager
Ringkøbing-Skjern Erhvervsråd har en grøn strategi, men havde brug for et værktøj til at få skabt konkret handling bag alle ordene og de gode intentioner.
Derfor valgte de et 1,5 dages forløb; ’Grøn Nudging – fra holdning til handling’, hvor nudging og grafisk facilitering, som noget helt unikt, kombineres.
På forløbet fik deltagerne den nyeste viden inden for nudging, og der blev lagt planer for konkrete tiltag fra dag 1., hvor såvel skitser, simple tegninger og visuelle skabeloner blev taget i brug. Alt sammen med henblik på at skabe fælles forståelse og motivere til handling.
Deltagerne lærte at vurdere hvilke adfærdsprincipper de med fordel kunne anvende – f.eks. i forhold til affaldssortering, trivsel eller energivenlig adfærd, og nåede også at udføre de første nudges under forløbet.
”Grøn Nudging forløbet har medført at vi er kommet i gang med konkrete aktiviteter, der er lagt planer og de er blevet aktiveret – der er kommet handling bag ordene. Nu ved vi hvordan vi bedst planlægger og sætter handling på de mange gode intentioner og planer om nye tiltag og vaner. “
Lene Hindbo, Souschef
Nudging – det er nemmere, end du tror
Nudging er både lavpraktisk og banalt. Derfor kan det ofte være små og simple ændringer, der skal til for at påvirke en bestemt adfærd hos dine kolleger, brugere, klienter eller kunder.
Måske sidder du allerede nu og tænker, at det der nudging er noget pjat? Det er op til dig at tænke sådan. Det vil jeg ikke prøve at ændre på.
Men to af de helt store kanoner inden for adfærd, Thaler og Kahneman, har begge modtaget Nobelpriser for deres arbejde med nudging – også kaldet "behavorial economics". Den anerkendte viden kan du også få gavn af ved at få hjælp til at omdanne nudges til reel handling.